Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Мої статті

Урок з природознавства у 5 класі (розробила Закрутько Л. М.)

Урок з природознавства

 у 5 класі на тему:

«Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. Методи та способи астрономічних досліджень»


Виконала: вчитель Максимівської ЗОШ

І-ІІ ступенів

Закрутько Любов Миколаївна


Тема уроку: Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. Методи та способи астрономічних досліджень.

 

Мета уроку:

- ознайомити учнів з наукою про будову і розвиток небесних тіл і Всесвіту, її методами і засобами досліджень;

- вивчити найвідоміших астрономів та дослідників космосу;

- сформувати діалектичне ставлення до вивчення Всесвіту.

 

Форма уроку: вивчення нового матеріалу.

 

Тип уроку: комбінований

 

Обладнання: підручник «Природознавство 5 клас,

О. Г. Ярошенко»

 

                                              Хід  уроку.

1. Організаційний  момент – 2 хв.

2. Перевірка знань вивченого матеріалу – 10 хв. (з оцінюванням)

    - Фронтальне опитування:

    1) Що розуміють під Всесвітом?

    2) Коли і як виник Всесвіт?

    3) Як людина досліджує Всесвіт?

    4) Чи має Всесвіт початок і кінець?

 

    - Творчу роботу (учні зачитують):

·        розповідь про досягнення людини в дослідженні Всесвіту;

·        міні-проект «Космос далекий і близький».

 

3. Актуалізація знань – 1-2 хв.

    - Пригадайте, як людина пізнає світ.

    - Чи знайоме Вам слово астрономія, що воно означає на Вашу думку?

 

4. Вивчення  нового  матеріалу – 22 хв.

   1)  Робота з текстом підручника

           ст. 99-100 (учні знаходять самостійно)

       та записуємо у зошит:

«астро» - зоря,

«номос» - закон.

Астрономія – наука про рух, будову і розвиток небесних тіл і їх систем.

 

  – розповідь вчителя про практичні потреби виникнення цієї науки:

·        визначення хліборобами настання пір року за положенням зір;

·        орієнтування за зорями і Сонцем під час пересування кочовими племенами та мореплавцями;

·        створення календарів на основі рухів Сонця і Місяця.

 

   2) Розвиток астрономічних досліджень (коментоване читання ст. 99 - 100)

       – запис у зошит прізвищ дослідників та їх внесок у розвиток науки:

·        Клавдій Птоломей (мал. 73, стор. 99) – модель світу з нерухомою Землею в центрі (проіснував погляд 1500 років)

·        Микола Копернік VІ ст.)

модель із Сонцем у центрі (мал. 74, стор. 100)

·        Галілео Галілей – збудував телескоп.

·        Альберт Єн штейн, Єдвін Габбла  – підтвердили модель М. Коперніка.

   3) Творча робота.

       – за текстом підручника

     ст. 100 – 101 (готують усну відповідь на запитання):

·        Які прилади використовували дослідники для спостереження зоряного неба і Всесвіту?

 – розгляд мал. 75, 76, 77, стор. 101

·        Коли почалася ера космонавтики, з чим пов’язана ця дата?

(4 жовтня 1957 рік було запущено перший штучний супутник Землі)

·        Що розуміють під космосом?

·        Імена яких учених ввійшли в історію освоєння космосу?

(К Ціолковського, Ю. Кондратенка, С. Корольова)

·        Хто здійснив перший політ у космос і коли?

(12 квітня 1961 року Ю. Гагарін)

 

     4) Коментоване читання «Ера космонавтики» ст. 102

·        Ознайомлення з фотокартками і малюнками

ст. 102 – 103

(Перший космонавт незалежної України – Леонід Каденюк, 1997 рік)

 

5. Закріплення  знань, підсумок – 7 хв.

    1) Фронтальне опитування:

         – Що вивчає астрономія?

         – Коли виникла астрономія?

         – Коли почалася нова ера в астрономії?

 

6. Оцінювання – 1 хв.

 

7. Домашнє завдання.

 

Опрацювати § 24; відповідати на запитання ст. 103

       виконати письмово № 5 ст. 103

       підготувати презентацію на тему: «Космонавти – вихідці з України за походженням, їх внесок у дослідження Всесвіту»

Категорія: Мої статті | Додав: 229 (21.01.2014)
Переглядів: 3819 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 2.5/2
Всього коментарів: 1
1 аля  
0
Суперово

Ім`я *:
Email *:
Код *: